luni, 29 septembrie 2008

Noutati

- Tocmai m-am intors din Romania.
- Cum a fost?
- Ei, cum sa fie? Ca in Romania. Plin de contraste.

In Bucuresti taximetristi nebuni care urlau ingrozitor, injurau – nevoie-mare – tot ce misca pe sosea sau pe langa, si treceu flexati pe rosu.
In masini mizerie, fum de tigara si muzica data la maxim.
Pentru un asemenea spectacol si plata pe masura.
Unul s-a ofticat cand i-am dat 10 bani cat mai lipsea, in loc de un leu cat spera.
Nu i-a luat, dar m-a injurat sanatos.
„Un mic ciubuc, sefu!”

La hotel aceleasi magarii. Mizerie, receptioneri dezinteresati si tupeisti.
- Imi chemati, va rog un taxi?
- De ce nu le luati pe ale noastre.
- Pentru ca sunt mai scumpe.
- E, un pic mai scumpe. Si degeaba sun ca nu imi raspunde nimeni la ora asta.
- Suna-ti, totusi, va rog.
Evident ca ii raspunde.

In tara vreme frumoasa, caldura si drumuri in renovare. Renovare ca la noi, la nimeni. Kilometrii intregi de drumuri abandonate, de pe care in prealabil a fost luat asfaltul.
Din loc in loc ceva muncitori la tigara si cu o lopata in mana.
Pe langa ei gramezi de gunoaie: pachete de tigari, sticle de suc, hartii, pungi de plastic. Mizeria normala de la marginea drumului.

In rest oamenii simpatici, de treaba, zambitori. Noroc ca nu am condus. Conduc unii ca nebunii. Nu stiu cate depasiri aiurea fara vizibilitate am vazut. Nici nu mai mira ca sunt atatea accidente.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu