marți, 13 septembrie 2011

De ce in Romania toata lumea vrea sa termine o facultate?

Ca sa-mi ascunda complexele.

Sa ma explic: pe vremea facultatii, cand eram o studenta vesela, aspiranta la o diploma mai serioasa, am intrat prima data in contact cu majoritatea categoriilor sociale: bogati, saraci, profesori, doctori, medici, vanzatori, zilieri, oameni de serviciu, portieri, someri si asa mai departe. Ce mi-a ramas in minte de pe vremea aceea e felul diferentiat in care ma tratau interlocutorii mei. Cu cat erau mai educati cu atat ma tratau mai bine, mai respectuos, aproape ca de la egal la egal, cand era evident ca eu doar aspiram sa ajung la nivelul lor.

In schimb, cu cat interlocutorii erau mai putin educati, cu atat ma tratau mai rau. Ma tratau cu o ura nascuta din complexele lor, transmitandu-mi verbal si prin gesturi ca „tu nu esti mai buna decat noi” si aruncandu-mi constant replici despre inutilitatea facultatii.

Gaseam in mesajul lor un complex persistent pe care nu il intelegeam, ma puneau la zid cu ura toti nerealizatii, de la rude, la simple cunostinte sau vanzatoarele de la magazinul din colt, unde nu se angajau studenti.

Nu stiu daca complexul mai exista, caci intre timp m-am mutat din Romania, insa banuiesc ca s-a diminuat, odata cu suplimentarea excesiva a locurilor la facultati.

3 comentarii:

  1. lol. interesant post. dar ai uitat o categorie. sau poate ca nu te-ai izbit de ea, din fericire pentru tine. cei care au terminat o facultate,dar care se uita la tine de la inaltime Everestului pentru ca, in "inteligenta" lor considera ca facultatea pe care ei au terminat-o e superioara celei absolvite de tine si au grija sa-ti dea cu chestia asta peste nas de cate ori au ocazia.
    bine ai revenit!

    RăspundețiȘtergere
  2. Ei da, am uitat de astia. Ce sa fac, nu i-am observat cand eram studenta, sau i-am crezut pe cuvant cand mi-au spus ca is superiori, ma rog eu nu posedam pe atunci o diploma.
    Dupa ce mi-am luat licenta am plecat din Romania si nu m-am mai lovit de ei. Cand m-am intors, m-am intors mai degraba ca spectator, la un spectacol din ce ince mai personalizat.
    Bine te-am regasit :)

    RăspundețiȘtergere
  3. mai bine pentru tine ca ai plecat imediat dupa facultate si nu i-ai cunoscut. eu m-am izbit de ei de m-am saturat. ai dreptate cu spectacolul, dar eu i-as zice mai degraba circ.
    ma bucur ca ai revenit. ma pregateam sa te dau disparuta. :) sper ca iti este bine pe unde esti.

    RăspundețiȘtergere