luni, 4 mai 2009

Imnul turistic al Romaniei

Am ascultat imnul turistic al Romaniei si e al naibii de prost!
L-am auzit si m-am infricosat. Nu dau linkul ca nu are rost. Cand l-am ascultat ma tot intrebam daca asta e sau o fi vreo greseala. O fi imnul "de misto"?
L-am mai cautat odata, dar dezamagire. Acela era. Am gasit ulterior si "imnul de misto". Ce sa spun, mult mai bine lucrat, are chiar si versuri.

Cu tristete imi amintesc de o super reclama la Turcia, pe care am vizionat-o acum vreo doi ani. Soare, plaja, zambete si o melodie placuta in fundal.
Acum un an am fost in Turcia. Am preferat-o Greciei din dorinta de a incerca ceva diferit (mai oriental), datorita hotelului de 5 stele in regim all-inclusive si reclamei de care am amintit.
Am gasit Turcia mult mai familiara decat ma asteptam. Mi s-a parut un fel de Romania, cu graul ce se coace in mai, cu piete la fiecare colt de strada, cu fragi si soare arzator.
Turcia e ca orice tara, cu plusuri si minusuri, dar ce e admirabil acolo e ca oamenii se straduiesc. Se straduiesc sa invite, sa cheme si sa atraga vizitatorii. In aceeasi masura se straduiesc sa ofere, sa bucure si sa-si multumesca oaspetii.

Revenind la „imnul nostru” eu cred ca ne reprezinta. Chiar foarte mult. Nu pe noi romanii ca persoane, ci serviciile turistice pe care le oferim.

Este un imn perfect: scump si fara de continut.

Nu vad un operator de servicii turistice de calitate (subliniez calitate, care include un pret adecvat si interes pe masura) care sa accepte sa fie reprezentat de un asemenea imn.
Este anti-reclama. Daca am avea operatori seriosi, ar iesi in strada si ar cere demiterea ministrului turismului, pentru ca le dauneaza la afaceri in loc sa ii promoveze.
Dar fiind si ei cu „cioara vopsita” in mana, tac si inghit din sec.
Vine vara, concediile, si oricum le pica fraierii in plasa, caci celor care isi cunosc valoarea muncii, nu au ce sa le ofere.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu