marți, 12 mai 2009

Nadia in The Apprentice

Am fost curioasa sa o vad pe Nadia intr-o alta postura, decat cea in care isi exploateaza succesul. Cei drept si-l exploateaza foarte bine, iar postura in care se afla – de legenda a sportului mondial – o prinde excelent.
Pe de alta parte, fiind romanca, am vazut-o intotdeuna pe Nadia prin prisma mai multor elemente, nu tocmai obiective, care imbinau mitului cu sentimentul de mandrie nationala si drama romantico-sportiva.

The Apprentice mi-a oferit sansa sa vad o alta Nadia, pusa intr-o situatie diferita, provocatoare, taioasa, un fel de „American style – fight for your right”.
Am gasit-o pe Nadia decenta, discreta si blanda, cu initiative si competitiva, implicata si nu agresiva.
Pe de alta parte i-a lipsit spiritul de lider, impunerea sau lupta la sange.
Chiar mi-a parut rau ca au „terminat-o” americancele, dar nu a luptat suficient pentru a-si apara pozitia, opiniile si munca. Cumva prea delicata pentru a-si face loc, pentru a plasa vina asupra altora, chiar daca ei sunt cei vinovati, si mult prea blanda pentru a castiga o disputa verbala.

Mi-am amintit o intamplare, de acum cativa ani, cand vizitam Spania si am recunoscut o romanca din prima privire.
Ne-am oprit la un restaurat improvizat langa o benzinarie, in mijlocul desertului. Un fel de fast food cu carne, carnati si sunca, in care servea un spaniol gras (probabil proprietarul afacerii), nebarbierit si cu un tricou murdar de grasime. Striga tot timpul, servea repede si presa clintii sa se decida. In stanga lui statea o femeie, pe la vreo 40 de ani, cu parul strans intr-un coc, frumusica, curata si cu o bluza alba, in contras izbitor cu murdaria din jur.
Mi-a sarit in ochi din prima ca e romanca. Avea o blandete in ochi, delicatete in miscari si modestie fantastica.

Nadia mi-a amintit de acea romanca, delicata, curata si frumoasa, intr-un contrast izbitor cu spaniol burtos si murdar, harnica, ascultatoare si modesta.
Astia suntem noi cand nu ne ascundem, mi-am zis atunci in sinea mea.

Din pacate, lumea nu-i facuta dupa noi, si toata delicatetea si modestia noastra nu valoreaza cat o ceapa degerata, caci dupa cum se stie, invingatorii scriu istorii si niciodata invinsii.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu