duminică, 23 ianuarie 2011

O dragoste (2)

EU
Dintotdeuna am avut doua vise: sa cunosc lumea si sa-l intalnesc pe EL. Am pasit pe cararea ce mi-a intins-o destinul hotarata si bucuroasa ca ma aflu si eu pe un drum. Am primit toate obstacolele cu seninatate, fiind constienta de nevoia lor. Am luat decizii bune, hotarate, gresite, sovaitoare sau trasate de altii pentru mine. Dupa vreo zece ani de drum, intr-o zi am tras linie si am socotit. Am realizat lucruri marete la care nu ma asteptam, pe care nici eu nu le anticipam, am vazut parti din lume despre care citeam doar in carti si visam cu ochii deschisi pe perna moale. Am cunoscut lumea si inca o mai cunosc. L-am intalnit insa si pe EL.

Iubire
Nu ca nu as fi iubit, am iubit cu patima dintotdeuna, cu lacrimi de foc si ochi de jar, cu nopti nedormite, cu iluzii si promisiuni. Am iubit fara obstacole, cu obstacole, fara de margini sau masura, am facut atata risipa de iubire si totusi parca n-am iubit destul. Am iubit pe unul, apoi pe altul, pe mai multi, pe toti, am iubit pe fiecare si in toate am iubit placerea de a putea iubi. Cateodata mai mult decat i-am iubit pe ei. Si dintre toti si toate, cei sigur e ca l-am iubit pe el. L-am iubit din prima clipa, din totdeuna si il mai iubesc inca.

EL
Nu e excentric de frumos, nu are par de aur sau cal alb. E un barbat normal, ca si oricare, si pentru oricine un barbat aratos, natural, cu ochi jucausi, buze delicate si zambet iscoditor.
Dar pentru mine el e mai mult, mult mai mult decat o simpla catalogare de frumusete sau uratenie fizica. Caci eu nu m-am uitat mai niciodata la forma, privind mult prea intens continutul. Nici nu i-am vazut trasaturile prea bine, in prima clipa cand m-a chemat la el, iar mai apoi cuprinsa fiind de mirajul interiorului, nu mi-am mai indreptat privirea inspre ceea ce se vedea din afara.

Un moment
O dupa-amiaza trista de toamna, cu soarele plictisit si strugurii inca necopti. Sta sa ploua de dimineata, iar pe alocuri vuiesc cativa stropi razleti.
Ulita pustie s-a umplut de oameni pusi pe vorba si bucurosi. Stau posaca si nelinistita intr-un grup de prieteni, cu care indrug cateva cuvinte, despre banalitati. In minte il am pe EL, caci tocmai l-am vazut. M-a vazut si el pe mine, iar inima razleata mi-a stat in loc. Recunoaste ea mult prea bine zambetul lui de foc.
Acum astept, cu mii de ace, infipte in talpa piciorului. Nu le vad, dar sub carapacea de epiderma simpt constant intepatura lor. Nu mai am stare, e primul semnal, si graiesc vorbele repede, cateodata chiar fara de sens. Cine ma cunoaste indeaproape imi stie secretul purtarii fara de noima.
Astept cu nerabdarea in brate, sa vina sau sa nu vina, dar macar sa stiu. Tot ce pot face e sa stau suspendata, cu acele in talpa si cuvintele pe buze, printre chipuri mirate si complet plapande.
Nimic. Si in linistea cruda, ma agit doar stupid si fara masura.
Mai ca lasasem speranta sa-si ia zborul, cand sosete langa mine. Ma ia langa el, si-mi zambeste. Ii raspund cu un zambet si ma las coplesita in bratele lui.
La despartire speranta creste, si nerabdarea si dorinta, dar stiu ca am luat cu mine o particica a intregului nostru, aceea bucata ce ma v-a calauzi pana la urmatoarea intalnire.

Jumatate
Cateodata ma gandesc ca poate e el jumatatea. Jumatate de pahar, de gand si de cuvant lipsa. Daca e el, atunci stiu ca ne vom intalni, ne vom zambi si vom avea aceea a doua sansa. De nu e el, atunci nu am nici un regret, nici tristete si nici ciuda, caci cunoscandu-l viata mi-a dat putere si vise, pe care numai lui i le-am soptit. Mi-a dat o iubire, pretios de frumoasa, fara de care as fi fost mai goala, mai putin zambareata si mult mai trista, mult prea reala.

Provocare
Candva am irosit momente, ganduri si dorinte. Le-am pus pe altarul jetfei si le-am dat foc cu o mana bucuroasa. M-am ridicat in slavi pentru sacrificul facut, ce nu mi-a servit la nimic. Jertfa mea, bucuria altora. Sufletul meu, chinul meu.
Am provocat destinul si l-am bajocorit. L-am luat in ras si am cazut in capcana lui. Am uitat ce vreau si m-am lasat cuprinsa de cuvintele frumoase si inselatoare ale altora. Am uitat de visul meu si am transformat in virtute rezistenta fata de EL.
EL, care nu m-a uitat, care mereu m-a chemat, care nu mi-a promis, dar a venit. EL care imi zambeste acum discret, imi vorbeste dintr-un suflu si strange tare si autoritar mana celor delegati sa ma protejeze. EL care cu un sarut delicat, imi arata inca simpte.

Destin
Cand iti da, destinul iti da cu doua maini. Iti pune in cale podul peste care nu trebuie sa faci decat un pas ca sa ajungi la fericire. Destinul iti aseaza in brate iubirea, modeleaza timpul, oamenii si evenimentele, in asa fel incat sa ai parte de momentele cele mai frumoase de iubire. Destinul iti aduce in dar linistea celor mai mari nelinisti si bucuria celor mai mari tristeti. Destinul e generos, face risipa de sanse si te impinge mereu spre cel ales.
© wlfp


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu