duminică, 14 decembrie 2008

Culinare in criza

De cand cu criza „carnii nebune”, am trecut la peste. Peste dimineata, peste la amiaza si peste seara. Peste si cartofi. Ca nu degeba ne povestea noua profesorul de muzica prin clasa a VI ca, polonezii manaca cartofi fierti in loc de paine.
- Iar la restaurante se servesc cartofii fierti si feliati pe post de paine.
- Da? beleam noi ochii mari la el.
Si ii beleam degeaba, caci de cand stau pe aici – si sunt de o bucata de vreme – tot intreb de restaurantele acelea faimoase, dar nimeni nu a auzit nimic de ele.
Pentru neinitiati, intr-adevar in Polonia se mananca multi cartofi, foarte multi, dar nu pe post de paine. E insa clar ca, atunci cand manaci cartofi nu mai mananci si paine. Si asta, nu numai in Polonia.

Tot la capitolul experinte culinare, ieri am inregistrat un esec.
De la o vreme incerc – fara succes – sa transform salamul de biscuiti in bloc de ciocolata. In mare parte e cam acelasi lucru, cu mici deosebiri in forma si in continut.
Aditional, ca tot e foarte populara in Polonia, adaug in compozitie si bucati de gelatina. Aici se poate cumpara la kg, in diverse culori si gusturi.
In fine, nu mi-a iesit nici de data asta. Poate data viitoare. Sperante am, mai ales ca mi-au iesit clatitele :).
Vreo cinci ani tot m-am chinuit cu ele, caci nu stiam cat de lichida sa le fac compozitia.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu