sâmbătă, 26 noiembrie 2011

Despre monarhie cu britanici

Pana acum am cunoscut mai multe persoane din UK, dar mai apropiate mi-au fost doar trei: doi englezi si o scotianca. Cunoscandu-i relativ bine, mi-am permis sa le pun cateva intrebari si despre monarhie, regina si printesa Diana, din dorinta si fascinatia mea de a afla parerea lor „autorizata”, de „supusi ai coroanei”. Desi sunt trei caractere diferite, cu profesii si principii de viata diferite, mi-au raspuns aproape la fel.

Toti trei asociau monarhia si regalitate cu regina Elisabeta a II-a, aveau o parere neutra despre Diana, pe care nu o idolarizau, ci mai degraba o compatimeau. Toti trei s-au declarat neutrii in ceea ce priveste monarhia, nu erau nici pro nici contra ei, si o considerau mai degraba un lucru bun pe motive strict economice – atrage turisti, fiind principalul ingredient cu care iese in evidenta UK. Un ingredient transformat intr-o afacere infloritoare de multi supusi, care in opinia conationalilor lor erau mai putini monarhisti in credinte si mai mult monarhisti in afaceri.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu