miercuri, 13 august 2008

Coada vietii si viata la coada

V-ati gandit vreodata cat timp din viata stam la coada? La coada la magazin, la coada la posta, si culmea(!) la coada la banca – mai ales cand mergi sa dai, e usturatoare coada asta.
Daca pe vremea lui nea’ Nicu parintii nostri stateau la coada comunista (a zaharului si uleiului) cu sacosele goale, noi stam acum la coada capitalista (a supermarketului) cu cosurile pline.

Am tras ieri o coada, din asta capitalista, intr-un supermarket „mai ieftin” – si la produse si la servicii – de m-au apucat sudorile. M-am aliniat si eu ca o furnicuta, cu cosul plin si mana rupta de greutate, la una dintre cele trei case deschise.
Doamne ce regret cozile din Portugalia!

In Portugalia se practica moda revistelor la cozile caselor de marcat. Te asezi frumos la coada, scoti din raftul alaturat o revista si iti incepi lectura. Daca gasesti ceva interesant, chiar te rogi sa nu iti vina randul prea repede. Oricum, vine pana la urma, si atunci ai de ales: cumpari revista sau o pui frumos la loc, in functie de dispozitie si lectura.
Din pacate, nici aici si nici in Romania nu se practica „coada intelectuala”. Ba, revistele sunt prea departe de casa si nu are rost sa le cari, ca poti da peste o coada scurta, ba, sunt impachetate in folii, iar cititul copertii se rezolva in 3 secunde.

Revenind la coada de ieri, m-am pus, si eu asa, sa numar nesimtirea angajatilor/managerilor magazinului. Mi-am aruncat privirea sa vad cate case are totusi magazinul, de tin doar 3 deschise. Surpriza: 12!
Nerusinare curata, imi zic! La 12 case, macar 6 ar putea functiona, dar afurisitii ne inghesie la 3, si inca la o ora de varf, cand oamenii muncii isi termina programul si se indreapta spre zona de aprovizionare.

Dupa vreo 15 – 20 de minute de plictiseala mi-a venit randul. Am fentat cumpararea pungii din plastic, cu reclama magazinului, ca mi-au incaput toate in geanta – noua moda a gentilor mari si incapatoare, sic! – ceea ce mi-a adus macar o umbra de satisfactie.

Acasa primesc sfatul: data viitoare lasa-le la casa. Asa in cos. Daca mai multi clienti ar face treaba asta, atunci s-ar invata minte. Tu oricum nu mori de foame daca nu cumperi de la ei, dar ei dau faliment fara clienti.

Voi lua in considerare!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu