joi, 27 noiembrie 2008

Alte alegeri, acelasi cantec

Am participat acum cativa ani la un sondaj – independent, conceput si aplicat de o mana de studenti, pentru un studiu – intr-un mic orasel de provincie. Sondajul avea ca tematica alegerile locale, in special activitatea primarului.
Am sunat din usa in usa si am intrebat, daca sunt multumiti, daca sunt fericiti, daca e bun primarul, daca nu e.
- Draga doamna, primarul asta e un nesimtit. Ne-a umilit si si-a batut joc de noi.
- Cand?
- Va spun eu, am avut o nunta, si ne-a dat pur si simplu afara din primarie. S-a purtat foarte urat cu noi.
Si imi continua povestea, punctand cat de nemultumiti sunt de primar, ca nu a facut nimic pentru oras, pentru cartier sau pentru ei. Apropiindu-ma de finalul chestionarului, ii intreb:
- Si cu cine o sa votati, acum, la alegeri?
Se fastacesc si cu jumate de gura imi raspund:
- Cu cine, cu cine? Tot cu el...
- ?!? Care el?
- Cu primarul.
- Asta?
- Asta! Dar nu zicea-ti ca ...
- Pai, stiti cum e aicea, e vecin cu noi si nu vrem sa avem probleme.
- Ce probleme sa aveti? Ca votul e secret.
- Lasa-ti ca stim noi. Nu vrem sa auda. Mai bine asa.
Am mai incarcat inca odata sa le explic ca votul e secret si ca nu sta primarul cu lanterna sa verifice, daca pe numele lui au pus ei stampila. Fara succes. Ei stiau una si buna.
Din pacte pentru ei, majoritatea gandeau la fel, iar primarul traia ca un boier, sugand laptele binecuvantat de prostia si ignoranta semenilor.

In loc de epilog:
Primarul a fost reales. Nimic nu s-a schimbat, iar dupa patru ani, alegatorii s-au mai luminat si nu l-au mai votat.

Cum ii alegeti, asa ii aveti. Mergeti la vot!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu